Dijital reklamlar kısıtlamalara takıldı... Markalar bu tür kısıtlamalara karşı ne yapmalı?

Dijital reklamlar kısıtlamalara takıldı... Markalar bu tür kısıtlamalara karşı ne yapmalı?

TEKNOLOJİ 20.03.2025 11:22:27 0
Dijital  reklamlar kısıtlamalara takıldı... Markalar bu tür kısıtlamalara karşı ne yapmalı?

Zaman zaman çeşitli ülkelerde kısıtlamalara maruz kalan sosyal medya platformları dijital reklamları da sekteye uğratıyor. Özellikle belirli sektörlerde günlük 5 milyon TL'ye yakın yurt içi ve yur dışı hedefli sosyal medya reklam harcamaları bu gibi durumlarda ticari zararlara yol açıyor.

İSTANBUL (İGFA) - Dijital dünyanın ayrılmaz bir parçası haline gelen sosyal medya platformları, zaman zaman çeşitli ülkelerde kısıtlamalara tabi tutulabiliyor. Türkiye’de de dönemsel olarak uygulanan sosyal medya kısıtlamaları hem bireysel kullanıcıları hem de markaları doğrudan etkilediğini belirten sektör temsilcilerinden Yasin Kaplan, özellikle belirli sektörlerde günlük 5 milyon TL’ye yakın yurt içi ve yurt dışı hedefli sosyal medya reklam harcaması yapıldığına dikkati çekerek, markaların bu tür kısıtlamalara karşı yapması gereken hususlara dikkati eçkti. 

Sosyal medya erişiminde kısıtlamalar yaşandığında kullanıcılar genellikle VPN gibi alternatif çözümlerle platformlara erişmeye çalıştığını belirten Yasin Kaplan, “VPN kullanıldığında kullanıcı farklı bir ülkeden giriş yapmış gibi görünüyor. Ancak markalar hedeflemelerini akıllı hedeflemelerle, yani makine öğrenimine odaklı hedeflemelerle değiştirir veya mevcut hedeflemelerini bu doğrultuda güncellerse, kullanıcılar farklı bir ülkeden giriş yapsa da aynı kitleye dahil oldukları için reklamları görmeye devam eder. Bu nedenle reklamları kısmak yerine optimize etmeyi denemek daha doğru bir yaklaşımdır" dedi. 

Reklamların ilgili hedef kitleye ulaşabilmesi için otomatik ve makine öğrenimi odaklı hedefleme yöntemlerine odaklanılması gerektiğine dikkati çeken Kaplan, "Böylece reklam bütçesi tamamen kesilmeden, erişilebilir kitlenin maksimum düzeye çıkarılması sağlanabilir. Bunun yanı sıra, kullanılan mesajlar ve reklam görselleri, o günün krizini veya gündemdeki bir konuyu çağrıştıracak unsurlar içermemelidir. Taraf olmadan, markanın imajını zedelemeden doğru bir iletişim stratejisi sürdürmek önemlidir.  Ayrıca, ticari faaliyetleri tek bir kanal üzerinden yürütmek doğru bir yaklaşım değildir. Özellikle butik markalar için tek kanallı satış sistemi, herhangi bir hesap kapanması veya kısıtlama durumunda tüm ticari faaliyetlerin durmasına neden olabilir. Bu yüzden mümkünse çift kanallı satış stratejileri geliştirilmelidir. Ayrıca markalar kendi bloglarını, e-posta bültenleri, uygulamalarını ve erişime kapanmayacak diğer platformları da daha aktif kullanmalıdır” diye konuştu.

Reklam çalışmalarına bakıldığında, Türkiye’de dijital reklamcılığa günlük milyonlarca liralık bütçeler ayrıldığını söyleyen Kaplan, “Facebook, Instagram ve YouTube gibi platformlara yönelik kısıtlamalar getirildiğinde, bu mecralarda gösterilecek reklamlar kullanıcılara ulaşamayacağından bütçelerin boşa harcanması riski ortaya çıkabilir" dedi.

Bu tür durumlarda alternatif pazarlama kanalları daha da önem kazandığını vurgulayan Kaplan, "Markalar, haber siteleri, erişime açık kalan sosyal medya platformları ve açık hava reklamcılığı gibi mecralara yönelerek bilinirlik çalışmalarını sürdürebilirler. Görsel display reklamlar ve video içerikler, sosyal medya erişiminin kısıtlandığı dönemlerde marka bilinirliğini artırmak için kullanılabilecek yöntemlerden biridir. Hedefleme yöntemleri, alternatif dijital kanallar ve bilinçli mesaj stratejileriyle kriz anlarını fırsata çevirmek mümkündür" diye konuştu.

Diğer Gündem Haberleri


Merkez Bankası haftalık repo ihalelerini durdurdu!

Bahçeli'den PKK'ya 4 Mayıs çağrısı

Beylikdüzü Belediye Başkanı Çalık'tan 'bilgi kirliliği' açıklaması

Tay tescil işlemleri Bursa'da sürüyor

Sivas'ta geleneksel bayram pazarı tekrar kuruluyor

'Merkez'den gecelik faize ayar!

2,8 milyar TL'lik hububat desteği 21 Mart'ta hesaplarda

Giresun Belediyesi kış şartlarında da ihtiyaç sahiplerinin yanında! 92 haneye sıcak yemek!

Mersin'de işyeri kurşunlayan kasklı suç örgütlerine 9 gözaltı!

TV ve sinema dünyasının acı kaybı! Usta yönetmen Osman Sınav vefat etti

Yalova'da ikinci el eşya pazarı için otobüs seferleri başlıyor

TSK envanterine yeni piyade tüfekleri dahil oldu

Ankara 'sağlığa el' verdi! Vatandaşın 2,2 milyon TL'lik eczane borcu ödendi

Başkan Bozbey'den Dilek İmamoğlu'na ziyaret

Eskişehir'de Nemeth Quartet konseri büyüledi

Haberi Sesli Oku
Başlangıç Tarihi
Bitiş Tarihi

LİG TABLOSU

Takım O G M B Av P
1.Galatasaray 27 22 0 5 41 71
2.Fenerbahçe 26 19 2 5 40 62
3.Samsunspor 27 15 6 6 14 51
4.Beşiktaş 26 12 6 8 13 44
5.Eyüpspor 27 12 7 8 11 44
6.Gazişehir Gaziantep 26 11 10 5 1 38
7.Göztepe 26 10 9 7 10 37
8.İstanbul Başakşehir 26 10 10 6 4 36
9.Trabzonspor 26 9 9 8 12 35
10.Kasımpaşa 27 8 8 11 -5 35
11.Rizespor 27 10 14 3 -12 33
12.Antalyaspor 27 9 12 6 -21 33
13.Konyaspor 27 8 12 7 -7 31
14.Alanyaspor 27 8 12 7 -9 31
15.Bodrum FK 27 8 13 6 -9 30
16.Sivasspor 27 7 14 6 -12 27
17.Kayserispor 26 6 11 9 -19 27
18.Hatayspor 26 4 15 7 -17 19
19.Adana Demirspor 26 2 20 4 -35

Gazetemiz


Web sitemize nasıl ulaştınız?


Reklam 0 Kişi
% 0
Tavsiye 1 Kişi
% 50
Arama Motorları 1 Kişi
% 50

Adıyaman

21.03.2025

  • İMSAK 05:01
  • GÜNEŞ 06:22
  • ÖĞLE 12:39
  • İKİNDİ 16:05
  • AKŞAM 18:46
  • YATSI 20:02