Instagram’ın yokluğunda Google ve Youtube reklamları öne çıktı

Instagram’ın yokluğunda Google ve Youtube reklamları öne çıktı

TEKNOLOJİ 13.08.2024 19:11:41 0
Instagram’ın yokluğunda Google ve Youtube reklamları öne çıktı

Popüler sosyal medya platformu Instagram’a erişim kısıtlanınca sosyal medya kullanıcıları, dijital içerik üreticileri ve markalar da soluğu Google reklamlarında ve diğer sosyal medya platformlarında aldı. Bu süreçte çok kanallı pazarlama stratejilerinin önemini bir kez daha ortaya konuldu.

İSTANBUL (İGFA) - Dijital içerik üreticilerinin anbean paylaşımlar yaptığı, markaların ürün ve hizmetlerini çeşitli içeriklerle tanıttığı ve trendleri ve gelişmeleri takip eden kullanıcıların vazgeçilmezi olan Instagram, erişime kapandığında alternatif mecralar arayışına girildi.

“INSTAGRAM KISITLAMASI ÇOK KANALLI PAZARLAMANIN GEREKLİLİĞİNİ GÖSTERDİ”

Instagramın kapanmasıyla reklam bütçelerinin yeniden şekillendiğini söyleyen Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, “Bu süreçte, tek yönlü dijital pazarlama stratejilerinin markalara ne denli zarar verebileceğini gözlemledik. Markalar, yalnızca tek bir kanal veya yöntemle sınırlı kaldığında, platformda erişim sıkıntısı yaşandığında veya bir yavaşlama olduğunda hedef kitleyle etkili ve verimli bir iletişim kurmakta zorluk yaşayabiliyor. Burada markaların ve dijital içerik üreticilerinin B ve C planı olması gerektiğini söylüyorduk, bu süreçte de deneyimlemiş olduk. Aynı zamanda uzun vadeli stratejilerden olan arama motoru optimizasyonuna daha fazla önem verilmesi gerektiği ortaya çıktı” dedi.

Instagram’ın Türkiye’de aylık 51 milyon ziyaretçisi olduğunu ve dijital reklam pastasından aldığı payın yüzde 33 seviyelerinde olduğunu belirten Kaplan, en çok reklam veren sektörler arasında e-ticaret, kişisel bakım ürünleri ve turizmin öne çıktığını söyledi.

Özellikle yaz sezonu olduğu için turizm sektörünün bu durumdan daha çok etkilenir olduğunu ifade eden Kaplan, "Erişimin kısıtlanmasıyla birlikte, özellikle X platformunda yoğun bir hareketlilik yaşandı. Birçok marka önceki stratejilerine devam ederken, bazıları sıfırdan içerik üreterek platforma katıldı. Bu dönemde, e-ticaret sektörünün dönüşü yüksek olan Google ve TikTok reklamlarına yönelmesi büyük önem taşıyor. Turizm sektöründe ise display ve video reklamcılık ön planda bulunuyor. Geçmiş yıllarda YouTube’un da belirli bir süre kapandığı ve reklam verenlerin farklı stratejiler izlediği hatırlanmalıdır. Bu tür durumlar zaman zaman yaşanabilir ve bu tür durumlara karşı hazırlıklı olunmalıdır. Dijital reklam stratejilerinde yaşanabilecek değişimlere hızlı bir şekilde adapte olabilmek, markaların rekabetçi kalmalarını ve hedef kitlelerine etkin bir şekilde ulaşmalarını sağlayacaktır. Eğitimler ve sürekli trend takibi, bu süreçte markalara yardımcı olabilir ve dijital pazarlama stratejilerini optimize etmelerine olanak tanır” diye konuştu.

Diğer Gündem Haberleri


Adana Altın Koza’ya başvurular başladı

TAV İşletme Hizmetleri New York JFK Havalimanı’nda üçüncü yolcu salonunu açtı

Dıblanzade Konağı Gündüz Bakımevi’nin temeli atıldı

Aksa Bursa'dan doğal gazda kaçak arama mesaisi

Tatil yerleri sessiz, tüketici temkinli: 2025 yazı durgun geçiyor

Körfez Seferleri Bursa'da başladı

Türkiye’nin ilk dijital su altı haritası hazırlanıyor

Türkiye internette dünya ortalamasının üzerinde

Büyükşehir'den yangın bölgesine yem desteği

Büyükşehirden Çifteler’e Cumhuriyet Meydanı

19. Ulusal Dağcılık Festivali, Büyükşehir’in katkılarıyla gerçekleşti

TAYK – Eker Olympos Regatta, 13. yılında rüzgârla yarışıyor

Üsküdar Belediyesi'nden İzmir'e yangın desteği

İBB'den şeffaf mülakatlı istihdam

Kayseri Melikgazi personeline protokol eğitimi

Haberi Sesli Oku
Başlangıç Tarihi
Bitiş Tarihi

LİG TABLOSU

Takım O G M B Av P
1.Galatasaray 36 30 1 5 60 95
2.Fenerbahçe 36 26 4 6 51 84
3.Samsunspor 36 19 10 7 14 64
4.Beşiktaş 36 17 8 11 23 62
5.İstanbul Başakşehir 36 16 14 6 4 54
6.Eyüpspor 36 15 13 8 5 53
7.Trabzonspor 36 13 11 12 13 51
8.Göztepe 36 13 12 11 9 50
9.Rizespor 36 15 17 4 -6 49
10.Kasımpaşa 36 11 11 14 -1 47
11.Konyaspor 36 13 16 7 -5 46
12.Alanyaspor 36 12 15 9 -7 45
13.Kayserispor 36 11 13 12 -12 45
14.Gazişehir Gaziantep 36 12 15 9 -5 45
15.Antalyaspor 36 12 16 8 -25 44
16.Bodrum FK 36 9 17 10 -17 37
17.Sivasspor 36 9 19 8 -16 35
18.Hatayspor 36 6 22 8 -27 26
19.Adana Demirspor 36 3 28 5 -58 2

Gazetemiz


Web sitemize nasıl ulaştınız?


Reklam 0 Kişi
% 0
Tavsiye 1 Kişi
% 50
Arama Motorları 1 Kişi
% 50

Adıyaman

05.07.2025

  • İMSAK 03:17
  • GÜNEŞ 05:04
  • ÖĞLE 12:37
  • İKİNDİ 16:29
  • AKŞAM 19:59
  • YATSI 21:38