Instagram’ın yokluğunda Google ve Youtube reklamları öne çıktı

Instagram’ın yokluğunda Google ve Youtube reklamları öne çıktı

TEKNOLOJİ 13.08.2024 19:11:41 0
Instagram’ın yokluğunda Google ve Youtube reklamları öne çıktı
Haberi Sesli Oku

Popüler sosyal medya platformu Instagram’a erişim kısıtlanınca sosyal medya kullanıcıları, dijital içerik üreticileri ve markalar da soluğu Google reklamlarında ve diğer sosyal medya platformlarında aldı. Bu süreçte çok kanallı pazarlama stratejilerinin önemini bir kez daha ortaya konuldu.

İSTANBUL (İGFA) - Dijital içerik üreticilerinin anbean paylaşımlar yaptığı, markaların ürün ve hizmetlerini çeşitli içeriklerle tanıttığı ve trendleri ve gelişmeleri takip eden kullanıcıların vazgeçilmezi olan Instagram, erişime kapandığında alternatif mecralar arayışına girildi.

“INSTAGRAM KISITLAMASI ÇOK KANALLI PAZARLAMANIN GEREKLİLİĞİNİ GÖSTERDİ”

Instagramın kapanmasıyla reklam bütçelerinin yeniden şekillendiğini söyleyen Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, “Bu süreçte, tek yönlü dijital pazarlama stratejilerinin markalara ne denli zarar verebileceğini gözlemledik. Markalar, yalnızca tek bir kanal veya yöntemle sınırlı kaldığında, platformda erişim sıkıntısı yaşandığında veya bir yavaşlama olduğunda hedef kitleyle etkili ve verimli bir iletişim kurmakta zorluk yaşayabiliyor. Burada markaların ve dijital içerik üreticilerinin B ve C planı olması gerektiğini söylüyorduk, bu süreçte de deneyimlemiş olduk. Aynı zamanda uzun vadeli stratejilerden olan arama motoru optimizasyonuna daha fazla önem verilmesi gerektiği ortaya çıktı” dedi.

Instagram’ın Türkiye’de aylık 51 milyon ziyaretçisi olduğunu ve dijital reklam pastasından aldığı payın yüzde 33 seviyelerinde olduğunu belirten Kaplan, en çok reklam veren sektörler arasında e-ticaret, kişisel bakım ürünleri ve turizmin öne çıktığını söyledi.

Özellikle yaz sezonu olduğu için turizm sektörünün bu durumdan daha çok etkilenir olduğunu ifade eden Kaplan, "Erişimin kısıtlanmasıyla birlikte, özellikle X platformunda yoğun bir hareketlilik yaşandı. Birçok marka önceki stratejilerine devam ederken, bazıları sıfırdan içerik üreterek platforma katıldı. Bu dönemde, e-ticaret sektörünün dönüşü yüksek olan Google ve TikTok reklamlarına yönelmesi büyük önem taşıyor. Turizm sektöründe ise display ve video reklamcılık ön planda bulunuyor. Geçmiş yıllarda YouTube’un da belirli bir süre kapandığı ve reklam verenlerin farklı stratejiler izlediği hatırlanmalıdır. Bu tür durumlar zaman zaman yaşanabilir ve bu tür durumlara karşı hazırlıklı olunmalıdır. Dijital reklam stratejilerinde yaşanabilecek değişimlere hızlı bir şekilde adapte olabilmek, markaların rekabetçi kalmalarını ve hedef kitlelerine etkin bir şekilde ulaşmalarını sağlayacaktır. Eğitimler ve sürekli trend takibi, bu süreçte markalara yardımcı olabilir ve dijital pazarlama stratejilerini optimize etmelerine olanak tanır” diye konuştu.

Gündemdeki Diğer Haberler


Bilecik’te yangın sonrası devlet seferberliği... 4 günde konteyner kent, 30 milyon TL ödenek

Jandarma'nın ilk 'AKINCI İHA'sı envanterde

Bir sıcaklık uyarısı da Ankara'dan...

Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan turizmde iş birliği ve Şuşa'ya tebrik

Tutuklanan Tunç Soyer'den mesaj: İyilikten vazgeçmeyeceğim

Manavgat soruşturmasına 'Özel' tepki! Suça bulaşan partimizde barınamaz

Edirne Keşan’da taş ocağına karşı ortak tepki

Bakan Yerlikaya'dan 'yangın'ların adli raporu: 44 gözaltı, 10 tutuklama!

ASELSAN tehditleri 'YILDIRIM-100'le çarpacak!

Diyaliz hastalarına Eylem Şenkal morali

Fiyat gelişmelerinde 'Merkez'in Haziran raporu... Hizmet ve enerji fiyatları yükseldi, gıda geriledi!

İstanbul Bakırköy'de yaşlılar için örnek proje

Erdoğan, İranlı mevkidaşı ile Azerbaycan’da görüştü

Afetlerde araç güvenliği için hayat kurtaran tavsiyeler

Bursa Nilüfer'de 'Yaz Spor'larında ilk dönem tamamlandı

Sakarya'da bir günde 15 bin kişiye aşure ikramı

Kdz. Ereğli Kaymakamı’ndan BATİYAC Başkanı Çıladır’a takdir

Muğla’da yangın alarmı! Elektrik hatlarına denetim çağrısı

İzmit Yeşilova Çınar Çocuk Evi kura çekimi yapıldı

Mudanya kırsalında yangın! Buğday tarlası son anda kurtarıldı

Kocaeli İzmit'te çocuklar doğayla buluştu

6 yeni film vizyonda!

Bursa Valiliği’nden sıcaklık uyarısı!

Eğitimde ölçme ve değerlendirme üzerine Prof. Dr. Osman Çakmak’tan çarpıcı tespitler

Ordu’da sağanak alarmı: Belediye ekipleri 345 personelle sahada

TRT radyolarının usta spikeri Özcan Atamert vefat etti

Mersin Tarsus Cetvel Kavşağı yenilendi

Özel eğitime 'etik' yönerge... 11 ilke ile eğitimde yeni dönem

Ordu'da kentin ulaşım altyapısı güçleniyor

Antalya Büyükşehir Belediyesi geleneksel aşure ikramlarına başladı

Yükleniyor